WEKO3
アイテム
多重知能理論の視点から考える共同学習によるライティング指導
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1093
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1093195a8cbb-4404-454f-8b19-7d3f79f58179
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-02 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 多重知能理論の視点から考える共同学習によるライティング指導 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Teaching Writing in Cooperative Learning based on the Theory of Multiple Inteligences | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 日本語 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 英語 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ライティング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | EFL | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ESL | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
林, 桂子
× 林, 桂子
× Hayashi, Keiko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In comparison with other skills of language, writing ability is the lowest even in European countries, much lower in EFL countries. In order to improve writing ability in Japanese EFL classes, this paper discusses issues arising from recent work on studies of problems of writing in English as a foreign language and presents the effect of teaching writing on cooperative laerning based on the theory of multiple intelligences (MI). The first part of the paper summarizes the recent studeies that have examined reading-writing relations, feedback of error correcion, fluency and accuracy, and vocabularu, and then presents the analysis of the multiple intelligences that contribute to writing activities in Japanese EFL classes. Finally, the results of debate activities show that EFL learners use multiple intelligences to understand topics. A brainstorming session about a topic generates a lot of ideas, and it is useful to write them down in a notebook. Working with others is more helpful than working alone in writing. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学英語英米文学研究 号 14, p. 165-191, 発行日 2006-03-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学文学部英米文学科 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0917964X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |