WEKO3
アイテム
保育者養成課程における保育内容「環境」の 指導法に関する考察 ―大学 1 年生による幼稚園の観察を通して―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1226
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/12261225a3b1-2c29-443d-926b-8af3453874b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 保育者養成課程における保育内容「環境」の 指導法に関する考察 ―大学 1 年生による幼稚園の観察を通して― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Teaching Method for "Environment" in Childcare Contents in Training Nursery Teachers: Through Observation in Kindergarten by First-Year University Students | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 環境 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 指導法 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 幼稚園での観察 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Environment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Teaching Method | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Observation in kindergarten | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中山, 貴司
× 中山, 貴司
× Nakayama, Takashi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to verify the following two points by observing the relationship between the environment and children in kindergarten by first-year university students. 1. Acquiring knowledge and understanding of the significance of the various components of the environment 2. Raising your motivation to work as a kindergarten teacher or nursery teacher As a result of the verification, it was clarified that the above two objectives were generally achieved through observing the relationship between the environment and children in kindergarten. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学児童教育学科研究紀要 号 9, p. 25-32, 発行日 2023-03-23 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部児童教育学科 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |