ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人文学部紀要
  3. 1号

アメリカへの2 週間の研修プログラム による大学生の変容 ――学習ストラテジー,動機づけ,学習観に着目して――

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/13
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/13
427b6adb-53ca-4c46-9dce-ebaf0985dc27
名前 / ファイル ライセンス アクション
2sekitani.pdf 2sekitani.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-20
タイトル
タイトル アメリカへの2 週間の研修プログラム による大学生の変容 ――学習ストラテジー,動機づけ,学習観に着目して――
言語 ja
タイトル
タイトル Changes in Japanese University Students’ Learning Strategies, Motivation and Beliefs in English-Language Learning Through a Two-Week Study Program in the USA
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 海外研修
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習観
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

ja 関谷, 弘毅

ja-Kana セキタニ, コウキ

Search repository
戸田, 慧

× 戸田, 慧

ja 戸田, 慧

ja-Kana トダ, ケイ

Search repository
Sekitani, Koki

× Sekitani, Koki

en Sekitani, Koki

Search repository
Toda, Kei

× Toda, Kei

en Toda, Kei

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study attempted to examine possible changes in Japanese university students’ learning strategies, motivation, and beliefs in English-language learning through a 2-week study abroad program conducted in California, USA. Survey 1 compared the English proficiency, learning strategies and motivation of students participating in the program with those of students who did not participate. The results showed that no differences were observed for these variables. Survey 2 investigated whether there were significant changes in participants’ strategy use, motivation and beliefs in Englishlanguage learning through the program. The results showed that significant tendencies were detected in increases in memory-related and cognitive and affective strategy uses. Additionally, a significant tendency was observed in the decrease in motivation for English-language learning. Survey 3 analyzed students’ essays about their experience of the program. The results showed that while those who showed an increase or slight decrease in their motivation seemed to obtain more abstract lessons and determination for English-language learning from their experience, those who showed a greater decrease in motivation seemed to enjoy the life experience itself.
書誌情報 広島女学院大学人文学部紀要

号 1, p. 11-29, 発行日 2020-03-13
出版者
出版者 広島女学院大学人文学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-3124
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:41:55.123678
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3