WEKO3
アイテム
臨床心理学関連科目の授業実践について
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/18
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/188adebeda-2618-4bb4-953a-9c8608947362
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 臨床心理学関連科目の授業実践について | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Class Practice of Subjects Related to Clinical Psychology | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Educational Assessment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教育アセスメント | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Communication Theory and Practice | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニケーションの理論と実践 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 新型コロナウイルス感染症 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | childcare and teacher training | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 保育者・教育者養成 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | clinical psychology | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 臨床心理学 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This paper reports on the practice of the“ Educational Assessment” and“ Communication Theory and Practice” classes, and examines the issues. To prevent the spread of COVID-19 infection, online lessons were conducted, but the problem was that there was a lack of lessons to learn the basics of psychology in curriculum organization, rather than not being able to do face-to-face lessons. In childcare and teacher training, clinical psychology has demonstrated expertise in child development assessments, environmental assessments surrounding children, and counseling for children and parents. Rather, the true value of clinical psychology lies in the way we approach the human mind. It is far from efficiency and evidence, but through clinical psychology it is believed that we can have the richness and depth of mind that is needed today. It is also required in childcare worker training and teacher training courses. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学児童教育学科研究紀要 号 8, p. 15-29, 発行日 2021-09-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2758-5689 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |