ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学論集
  3. 71集

「個別最適な学び」への動機づけを促進する教師の実践の考察:生涯にわたる自律的な学び手の育成を目指して

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000036
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000036
71fadf76-8949-49ff-b54e-2a9bdf425e9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronsyu71nakashima.pdf ronsyu71nakashima.pdf (3.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-22
タイトル
タイトル 「個別最適な学び」への動機づけを促進する教師の実践の考察:生涯にわたる自律的な学び手の育成を目指して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Teacher Practices that Promote Students' Motivation to "Individualized Optimal Learning":Toward the Development of Autonomous Lifelong Learners
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 individualized optimal learning
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 個別最適な学び
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomous learners
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自律した学習者
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lifelong learning
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生涯学習
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中島, 義和

× 中島, 義和

ja 中島, 義和

ja-Kana ナカシマ, ヨシカズ

en Nakashima, Yoshikazu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on a teacher's practice and discusses promoting students' motivation for "individualized optimal learning" in English grammar, with the aim of developing autonomous learners as practitioners of lifelong learning. Specifically, the teacher's practices include: (1) using movies as class materials, (2) providing quizzes and immediate feedback of their results using Google Classroom, (3) assigning reaction papers in which students freely write about their own learning and questions, (4) giving feedback with comments on each person's reaction paper, and (5) sharing highly rated reaction papers with the entire class. The results of the reaction and reflection papers suggest that these practices may have had an effect or contributed to the promotion of students' motivation toward "individualized optimal learning."
bibliographic_information 広島女学院大学論集

巻 71, p. 1-20, 発行日 2024-02-22
出版者
出版者 広島女学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0374-8057
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1021267X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-20 00:58:31.220576
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3