WEKO3
アイテム
「個別最適な学び」への動機づけを促進する教師の実践の考察:生涯にわたる自律的な学び手の育成を目指して
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000036
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/200003671fadf76-8949-49ff-b54e-2a9bdf425e9e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-02-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「個別最適な学び」への動機づけを促進する教師の実践の考察:生涯にわたる自律的な学び手の育成を目指して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study of Teacher Practices that Promote Students' Motivation to "Individualized Optimal Learning":Toward the Development of Autonomous Lifelong Learners | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | individualized optimal learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 個別最適な学び | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | motivation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 動機づけ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | autonomous learners | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自律した学習者 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | lifelong learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 生涯学習 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中島, 義和
× 中島, 義和
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper reports on a teacher's practice and discusses promoting students' motivation for "individualized optimal learning" in English grammar, with the aim of developing autonomous learners as practitioners of lifelong learning. Specifically, the teacher's practices include: (1) using movies as class materials, (2) providing quizzes and immediate feedback of their results using Google Classroom, (3) assigning reaction papers in which students freely write about their own learning and questions, (4) giving feedback with comments on each person's reaction paper, and (5) sharing highly rated reaction papers with the entire class. The results of the reaction and reflection papers suggest that these practices may have had an effect or contributed to the promotion of students' motivation toward "individualized optimal learning." | |||||||||||
bibliographic_information |
広島女学院大学論集 巻 71, p. 1-20, 発行日 2024-02-22 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0374-8057 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN1021267X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |