WEKO3
アイテム
小学校授業研究における大学教員の役割:国語科に焦点を当てて
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000155
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000155b837ee8c-c4d7-402e-b02a-eb96592a4c11
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-24 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校授業研究における大学教員の役割:国語科に焦点を当てて | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Role of University Teachers in Elementary School Classroom Research:Focusing on Japanese as a Foreign Language | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | University teachers | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 大学教員 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | In-school class research | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 校内授業研究 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Japanese language | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 国語科 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Involvement | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 関わり | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Roles | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 役割 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
細, 恵子
× 細, 恵子
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to identify the results and challenges based on the author's involvement with A Elementary School as an annual instructor and to indicate the role of university faculty members. Based on the findings from previous studies, the author focused on three main aspects of university faculty involvement: (1) the connection between research classes and daily life, (2) involvement with the administration, research directors, etc., and (3) involvement with the teachers, and discussed the results from observation of research classes, dialogue with teachers, and research bulletins. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島女学院大学児童教育学科研究紀要 en : Journal of the Department of Child Education Hiroshima Jogakuin University 号 11, p. 1-15, 発行日 2025-03-21 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部児童教育学科 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2758-5689 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |