WEKO3
アイテム
デジタル時代の多読活動における 英語教育効果と実践的検証:学習者への多面的影響とデジタルリソースの活用戦略
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000161
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000161473bf709-3b25-407b-ba93-c972a7ea9e7d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-01 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | デジタル時代の多読活動における 英語教育効果と実践的検証:学習者への多面的影響とデジタルリソースの活用戦略 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Educational Effects and Practical Examination of Extensive Reading in the Digital Age:Multifaceted Impacts on Learners and Strategies for Digital Resource Utilization | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 多読 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | デジタル | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | モチベーション | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 探求サイクル | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
大崎, 美佳
× 大崎, 美佳
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This text outlines a research approach to analyzing the characteristics and benefits of extensive reading using a digital library, with a focus on learner needs. The analysis is multi-faceted, incorporating both quantitative and qualitative data. Key methods include administering level-based vocabulary tests and conducting surveys to assess changes in learners’ mental attitudes toward reading. Additionally, individual student reading activity logs will be examined to explore correlations from various perspectives. The research will analyze and evaluate factors such as changes in test duration, individual test scores, reading speed, reading volume, and mental shifts, with the goal of identifying effective ways to utilize the digital library for extensive reading. Furthermore, the study will investigate changes brought about by modifying reading activities and will compare the results to traditional methods. The ultimate aim is to highlight how digital library-based extensive reading differs from conventional approaches and to provide insights for future learning support strategies. | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 広島女学院大学人文学部紀要 en : Hiroshima Jogakuin University The Bulletin of Language and Culture 号 6, p. 13-32, 発行日 2025-03-28 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人文学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2435-3124 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |