ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人間生活学部紀要
  3. 9号

教職課程コアカリキュラムと心理アセスメントの活用

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/336
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/336
4fa66e83-d45e-486a-86ad-a73612bc0bdd
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningenseikatsu9yamashita.pdf ningenseikatsu9yamashita.pdf (491.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 教職課程コアカリキュラムと心理アセスメントの活用
言語 ja
タイトル
タイトル Teacher Training Core Curriculum and Utilization of Psychological Assessment
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 special education
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher training core curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 教職課程コアカリキュラ ム
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 psychological assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理アセスメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 WISC-Ⅳ WISC-Ⅳ
キーワード
主題Scheme Other
主題 2E(two exceptional)
キーワード
主題Scheme Other
主題 ギフテッドと発達障害
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山下, 京子

× 山下, 京子

ja 山下, 京子

ja-Kana ヤマシタ, キョウコ

Search repository
Yamashita, Kyoko

× Yamashita, Kyoko

en Yamashita, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper introduces the lesson subjects “Special Support Education” and “Educational Counseling” based on the core curriculum that was offered in the elementary school teaching profession course of our university, and points to keep in mind when incorporating psychological assessment using psychological tests into the lesson content. In addition, among psychological tests, I will take up the intelligence test, especially WISC-IV (Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition), and how elementary school teachers can use it to support children.
Regarding the handling of psychological assessments including psychological tests such as intelligence tests in the lesson content, the lesson subject “Special Support Education” not only deals with intellectual disabilities and developmental disabilities, but also actively deals with borderline intelligence and 2E(twice-exceptional). In addition, I would like to show that the assessment leads to the next step, such as concrete response and planning of individual education support plan.
In the lesson subject “Educational Counseling”, WISC-IV is taken up based on the recent trends in intelligence research, and I would like to provide an opportunity to think about “difficulty in living” of children from the cognitive characteristics shown in WISC-IV. Understanding the basic knowledge about WISC-IV for students aiming to become elementary school teachers leads to understanding of children with developmental disabilities who are often enrolled in regular classes, and the students will be able to provide appropriate support when they actually become elementary school teachers.
書誌情報 広島女学院大学人間生活学部紀要

号 9, p. 1-12, 発行日 2022-03-10
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-4439
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:42:12.986708
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3