Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-02-28 |
タイトル |
|
|
タイトル |
「主体的・対話的で深い学び」の視点からみた 算数科授業づくり |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Creating Mathematics Lessons from the Aspect of “Subjective, Interactive and Deep Learning” |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
subjective |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
interactive and deep learning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
主体的・対話的で深い学び |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mathematics |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
算数科 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lesson planning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
授業づくり |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
戸田, 浩暢
奥, 金実
Toda, Hironobu
Oku, Kanemi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The Central Council for Education published a report in Heisei 28 (2016) and directions for the Course of Study for Elementary Schools were revised based on this report. It defines students’ competencies required in the new era as “what students can do,” and the revised objectives and contents to “what students will learn,” proposing the establishment of new subject areas and subjects based on students’ competencies. It also shows “subjective, interactive and deep learning” to develop their competencies, on the basis of the aspect “how students should learn.” In the subject of mathematics too, objectives and contents should be reformed and the learning process should be improved from the perspective of “subjective, interactive and deep learning.” This article clarifies how mathematics lessons should be conducted from the aspect of “subjective, interactive and deep learning.” |
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要
号 7,
p. 27-38,
発行日 2020-03-16
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島女学院大学人間生活学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-4439 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |