ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人間生活学部紀要
  3. 7号

「主体的・対話的で深い学び」の視点からみた 算数科授業づくり

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/361
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/361
0ba7454a-61cd-4f5b-ae56-15973d42503a
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningenseikatsu7toda.pdf ningenseikatsu7toda.pdf (819.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 「主体的・対話的で深い学び」の視点からみた 算数科授業づくり
言語 ja
タイトル
タイトル Creating Mathematics Lessons from the Aspect of “Subjective, Interactive and Deep Learning”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 subjective
キーワード
主題Scheme Other
主題 interactive and deep learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 主体的・対話的で深い学び
キーワード
主題Scheme Other
主題 mathematics
キーワード
主題Scheme Other
主題 算数科
キーワード
主題Scheme Other
主題 lesson planning
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業づくり
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 戸田, 浩暢

× 戸田, 浩暢

ja 戸田, 浩暢

ja-Kana トダ, ヒロノブ

Search repository
奥, 金実

× 奥, 金実

ja 奥, 金実

ja-Kana オク, カネミ

Search repository
Toda, Hironobu

× Toda, Hironobu

en Toda, Hironobu

Search repository
Oku, Kanemi

× Oku, Kanemi

en Oku, Kanemi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Central Council for Education published a report in Heisei 28 (2016) and directions for the Course of Study for Elementary Schools were revised based on this report. It defines students’ competencies required in the new era as “what students can do,” and the revised objectives and contents to “what students will learn,” proposing the establishment of new subject areas and subjects based on students’ competencies. It also shows “subjective, interactive and deep learning” to develop their competencies, on the basis of the aspect “how students should learn.”
In the subject of mathematics too, objectives and contents should be reformed and the learning process should be improved from the perspective of “subjective, interactive and deep learning.” This article clarifies how mathematics lessons should be conducted from the aspect of “subjective, interactive and deep learning.”
書誌情報 広島女学院大学人間生活学部紀要

号 7, p. 27-38, 発行日 2020-03-16
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-4439
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:42:40.057318
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3