ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人間生活学部紀要
  3. 7号

イングランドにおける中等学校修了資格試験の成立過程 ―SCE を中心として―

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/362
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/362
72ec3a40-1fdc-4313-bc1e-a83fb24d560a
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningenseikatsu7nakamura.pdf ningenseikatsu7nakamura.pdf (724.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル イングランドにおける中等学校修了資格試験の成立過程 ―SCE を中心として―
言語 ja
タイトル
タイトル School Certificate Examinations in the Early 20th Century England
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 School Certificate Examinations
キーワード
主題Scheme Other
主題 中等学校修了資格試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 external examination
キーワード
主題Scheme Other
主題 学外試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 twentieth-century England
キーワード
主題Scheme Other
主題 20世紀イギリス
キーワード
主題Scheme Other
主題 secondary education
キーワード
主題Scheme Other
主題 中等学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 comparability
キーワード
主題Scheme Other
主題 比較可能性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中村, 勝美

× 中村, 勝美

ja 中村, 勝美

ja-Kana ナカムラ, カツミ

Search repository
Nakamura, Katsumi

× Nakamura, Katsumi

en Nakamura, Katsumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Examinations had played an important role in twentieth-century England. The secondary schools in the interwar period were dominated by the new national examination system: School and Higher School Certificates. The objective of this paper is to discuss the procedure, which led to these examinations in 1918.
Instead of creating a national system,public examinations grew originally in response to public demand in nineteenth-century England. The key actors were examination boards, established by universities. During the nineteenth-century, most secondary schools were private establishments. Head teachers sought a means of providing their efficiency. By the end of the century, there seemed to be too much competition between the several examining bodies, both Taunton and Bryce Commissions recommended the greater coherence. However, schools avoided central government interference in this field, and preferred to remain under examining boards.
In 1911, the Board of Education commissioned a report on Examinations in Secondary Schools (Acland Report) which recommended a centralization of schools examinations. In 1917, Secondary School Examinations Council was created with a membership representing the examining boards, the local authorities, and teachers. The Board exercised the responsibility for co-ordinating School Certificate system through the agency of this advisory body. The SSEC worked to secure reasonable equivalence and comparability in the demands of group requirements and examination standards of the boards. The history of a national examination system shows that those who control assessment procedures have power not only over the nature of such procedures, curricula, and teaching methods, but also over the purpose to study.
書誌情報 広島女学院大学人間生活学部紀要

号 7, p. 39-49, 発行日 2020-03-16
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-4439
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:42:37.852298
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3