WEKO3
アイテム
新しい幼児教育におけるカリキュラム・マネジメントと 保育者養成校の課題
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/371
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/3710d5eea49-ed21-4b94-a846-876111e12b31
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 新しい幼児教育におけるカリキュラム・マネジメントと 保育者養成校の課題 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Curriculum Management in the National Education and Childcare Guidelines Revised in 2017 and the Future Directions of Nursery Training Schools | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | early childhood education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 幼児教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | curriculum management | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カリキュラム・マネジメン ト | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | assessment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 評価 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | nursery training schools | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 保育者養成校 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This article aims to discuss a method of assessment measures of learning and development in early childhood, and to suggest an education method of practical training at kindergartens and child care centers for nursery training schools. “Course of Study for Kindergarten”, “Nursery Childcare Guidelines”, and “Centers for Early Childhood Education and Care Guide” were revised in the spring 2017. The key points of these revisions are that early childhood education will be offered at all early childhood education and care centers, and that “the articulation of learning” between kindergartens and elementary schools will be ensured. So kindergartens and elementary schools have common goals, “ten clear goals” for education before elementary school. It is a problem how to assess “ten clear goals”. We must property understand children’s development and deliver high-quality early childhood education for all children with/without special educational needs. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 6, p. 13-21, 発行日 2019-03-29 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188‒4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |