WEKO3
アイテム
「生活科」における学習・指導の改善充実
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/372
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/3720f880447-45a4-4e4a-a6bb-20cf99132d56
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「生活科」における学習・指導の改善充実 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Improving and Enhancing the Education and Instruction of Living Environment Studies | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Living Environment Studies | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 生活科 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Courses of Study | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習指導要領 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | elementary schools | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
戸田, 浩暢
× 戸田, 浩暢
× Toda, Hironobu
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper discusses improving and enhancing the education and instruction of Living Environment Studies. First, in the report published by the Central Council for Education on 21st December, Heisei 28 (2016), it analyzes “viewpoints and ways of thinking” in accordance with the characteristics of each subject. Next, in the section of Living Environment Studies in the Course of Study for Elementary Schools revised based on this report, the paper continues to analyze “viewpoints and ways of thinking” specific to Living Environment Studies. Focusing on three specific classes, this paper also presents an improved teaching plan for ideal classes. In this paper, to promote viewpoints and ways of thinking needed in Living Environment Studies, the review was made from the point of “subjective, interactive and deep learning” specific to Living Environment Studies. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 6, p. 23-31, 発行日 2019-03-29 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188‒4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |