WEKO3
アイテム
発達障害のある女子大学生のためのアクティブ・ラーニングを 用いたキャリア教育の在り方について
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/386
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/386f0409dfd-7a12-45c8-9789-d9e5325f4599
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 発達障害のある女子大学生のためのアクティブ・ラーニングを 用いたキャリア教育の在り方について | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Career Education by Active Learning for Female Students with Developmental Disorders | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | developmental disorders | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | career education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | キャリア教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | universal design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ユ ニバーサルデザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アクティブ・ラーニング | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashhita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The Elimination of Discrimination against Persons with Disabilities Law (“the Disabilities Discrimination Act”) was enacted in June, 2013 and came into force on April 1st, 2016. The fact-finding investigation made by Japan Student Services Organization (2017) reported that the number of students with developmental disorders have been rapidly increasing in universities. So we should provide reasonable accommodation for them and promote inclusive education system in universities. The purpose of this study is to discuss about career education programs for both students with developmental disorders and neurotypical students in universities. Career education must be provided to meet the diverse needs of students, for example, making universal design of teaching contents , educational methods and techniques, or ‘rubric’ evaluations. If we introduce active learning, such as activities of a ‘group work’ or a ‘presentation’, we should provide reasonable accommodation and make universal design for all students. This is the ‘FD’(Faculty Development). | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 5, p. 35-45, 発行日 2018-02-28 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |