ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人間生活学部紀要
  3. 5号

発達障害のある女子大学生のためのアクティブ・ラーニングを 用いたキャリア教育の在り方について

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/386
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/386
f0409dfd-7a12-45c8-9789-d9e5325f4599
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningenseikatsu5yamashita.pdf ningenseikatsu5yamashita.pdf (572.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 発達障害のある女子大学生のためのアクティブ・ラーニングを 用いたキャリア教育の在り方について
言語 ja
タイトル
タイトル Career Education by Active Learning for Female Students with Developmental Disorders
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental disorders
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 career education
キーワード
主題Scheme Other
主題 キャリア教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 universal design
キーワード
主題Scheme Other
主題 ユ ニバーサルデザイン
キーワード
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山下, 京子

× 山下, 京子

ja 山下, 京子

ja-Kana ヤマシタ, キョウコ

Search repository
Yamashhita, Kyoko

× Yamashhita, Kyoko

en Yamashhita, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Elimination of Discrimination against Persons with Disabilities Law (“the Disabilities Discrimination Act”) was enacted in June, 2013 and came into force on April 1st, 2016. The fact-finding investigation made by Japan Student Services Organization (2017) reported that the number of students with developmental disorders have been rapidly increasing in universities. So we should provide reasonable accommodation for them and promote inclusive education system in universities. The purpose of this study is to discuss about career education programs for both students with developmental disorders and neurotypical students in universities. Career education must be provided to meet the diverse needs of students, for example, making universal design of teaching contents , educational methods and techniques, or ‘rubric’ evaluations. If we introduce active learning, such as activities of a ‘group work’ or a ‘presentation’, we should provide reasonable accommodation and make universal design for all students. This is the ‘FD’(Faculty Development).
書誌情報 広島女学院大学人間生活学部紀要

号 5, p. 35-45, 発行日 2018-02-28
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-4439
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:43:11.518997
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3