WEKO3
アイテム
小学校学習指導要領「生活」の特色
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/387
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/3876426d870-4624-49df-9fd8-b39d4ea72404
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校学習指導要領「生活」の特色 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Characteristics of the Living Environment Studies in the Course of Study for Elementary Schools | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Living Environment Studies | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 生活科 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Courses of Study | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習指導要領 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | elementary schools | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
戸田, 浩暢
× 戸田, 浩暢
× Toda, Hironobu
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper analyzes the report published by the Central Council for Education on 21st December, Heisei 28 (2016), from three points of view: first, reconstructing the framework presented as improvements and directions for the Courses of Study; second, organizing the framework of the curriculum based on the three pillars of quality and ability; and third, realizing “subjective, interactive and deep learning.” This article also analyzes the revisions of the section of Living Environment Studies in the Course of Study for Elementary Schools that were based on this report from three points of view: first, characteristics of largely modified goals; second, “subjective, interactive and deep learning” specific to Living Environment Studies; and third, the issues related to teaching performance for Living Environment Studies. Finally, this article presents a well-improved teaching plan for ideal classes, by focusing on“subjective, interactive and deep learning” specific to Living Environment Studies. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 5, p. 47-55, 発行日 2018-02-28 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |