WEKO3
アイテム
言葉を素材とした保幼小の表現教材に関する研究―音やリズムに着目して―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/400
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/400bcb5241f-ccbd-429e-9840-6dc1a00f4888
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 言葉を素材とした保幼小の表現教材に関する研究―音やリズムに着目して― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Expressive Teaching Materials Using Words as Raw Data for Nursery, Kindergarten, and Elementary Schools | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | words | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ことば | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | sound | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 音 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | rhythm | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | リズム | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | raw data | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 素材 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Materials | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教材 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
森保, 尚美
× 森保, 尚美
× Moriyasu, Naomi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to identify the characteristics and current importance of expressive teaching materials that use words as raw data by presenting a theory of expression that uses words as raw data and reflecting on two practicums in this faculty, which promotes the professional development of teachers in nursery, kindergarten, and elementary schools. As a result of practicum 1, We understood the movements of an imaginary body in accordance with word rhythms and sounds, thereby eliciting a method of changing the silence between words, as well as their rhythms. In addition, as a result of practicum 2, by chanting words that are known on a daily basis, we were able to create expressions for an ensemble of complex rhythms. |
|||||||||||
bibliographic_information |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 4, p. 59-68, 発行日 2017-03-06 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |