WEKO3
アイテム
発達障害学生の修学支援への基礎心理学的アプローチ
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/409
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/409870a29aa-679a-48cd-8eb0-1f4fe3a4304b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 発達障害学生の修学支援への基礎心理学的アプローチ | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Basic Psychological Approach to the Support for College Students with Neurodevelopmental Disorders | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Neurodevelopmental Disorders 発達障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ASD 自閉症スペクトラム障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ADHD 注意欠如 多動性障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | motivation 動機づけ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | temporal discounting 時間割引率 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | social skills ソーシャルスキル | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The number of students with Neurodevelopmental Disorders has been increasing in higher educational institutions in Japan. We need to understand they have special educational needs and prepare for reasonable accommodation for them. This study aimed to discuss about an effective support for college students with Neurodevelopmental Disorders, for example, Autism Spectrum Disorder (ASD), Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) etc, including suspected. I reviewed the leading research about motivation, reward system, temporal discounting and social skills. As a result, a possibility was shown that a learning support for college students with Neurodevelopmental Disorders or suspected was not only a part of special education but also universal design. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
bibliographic_information |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 3, p. 27-37, 発行日 2016-03-04 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |