WEKO3
アイテム
発達障害と特別支援教育
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/46
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/4643d66f34-23c0-4341-b28d-90d02f294ea6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 発達障害と特別支援教育 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Special Education for Students with Development Disabilities | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | developmental disabilities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | special education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 特別支援教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | neurodiversity | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ニューロダイバーシティ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | inclusive education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | インクルーシブ教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | support for college students with disabilities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 障害学生支援 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The term neurodiversity can be defined as a concept that neurological differences are just like any other human variation, for example race, culture, sexual orientation and so on. Neurodiversity advocates emphasize strengths of students with developmental disabilities. The aim of this article is to discuss about special education and support for college students with developmental disabilities. The subject "special education" gives college students the opportunity to think about a symbiotic society that embraces diversity. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 6, p. 1-8, 発行日 2020-03-13 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |