Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-02-27 |
タイトル |
|
|
タイトル |
算数科授業のユニバーサルデザイン化 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Universal Design for Learning in the Mathematics Classroom |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching of mathematics |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
算数科授業 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
universal design for the learning |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ユニバーサル デザイン化 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
visual aids(charts) |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
視覚支援(図) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
戸田, 浩暢
奥, 金実
Toda, Hironobu
Oku, Kanemi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
There is a growing need to support students with learning difficulties in classes. In some cases, support also should be offered to teachers who have difficulties in working with demotivated or disobedient students. In response to this challenge, recent studies focus on universal design for learning. This article analyzes universal design for learning in the mathematics classroom based on the teaching guide in the Course of Study and characteristics of neurodevelopmental disorders. It also presents teaching methods for students with learning difficulties by clarifying how to support students at each stage of the learning process, specifically focusing on using visual aids, i.e., charts. It may assist teachers who work with students with "perceptions of difficulties.” |
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要
号 6,
p. 9-21,
発行日 2020-03-13
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島女学院大学人間生活学部 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2189-1184 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |