WEKO3
アイテム
地域協働型アクティブ・ラーニングによる 学習効果に関する研究―保育者養成における幼児の読書普及活動を中心に―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/48
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/48c54e78ef-1f55-4070-a60a-dee55313a0ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 地域協働型アクティブ・ラーニングによる 学習効果に関する研究―保育者養成における幼児の読書普及活動を中心に― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Learning Effect Through Community-based Active Learning: With Special Reference to Stuffed Animal Sleepover as a Service Learning for Early Years Teacher Training | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アクティブ・ラーニング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | promoting reading | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 読書普及活動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | early years teacher training | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 保育者養成 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | service learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | サービス・ラーニング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | stuffed animal sleepover | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ぬいぐるみのお泊り会 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中村, 勝美
× 中村, 勝美
× Nakamura, Katsumi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | One of the most serious challenges facing higher education today is the qualitative transformation of higher learning - from universities that teach knowledge and skills to universities that develop student's ability to think critically. Our experience with "Children Challenge Lab" initiative suggests that service learning can be an important opportunity for nursery training 4-year college students to think about their future career and to clarify their challenges. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 6, p. 23-29, 発行日 2020-03-13 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |