WEKO3
アイテム
小学校図画工作科の学びを豊かにする授業の創造 ―教科の独自性を生かした東雲小学校の授業実践を通して―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/53
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/53fd477a8a-2998-4dee-abf0-ee942b72c8b5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校図画工作科の学びを豊かにする授業の創造 ―教科の独自性を生かした東雲小学校の授業実践を通して― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Creation of the Class to do Learning of the Elementary School Dawing and Handicrafts Department Rich —Through the Class Practice of the Shinonome Elementary School which Kept the Originality of the Subject Alive— | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Class to make learning rich | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学びを豊かにする授業 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Molding environment | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 造形環境 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | trial and error | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 試行錯誤 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
三桝, 正典
× 三桝, 正典
× Mimasu, Masanori
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study suggests the way of drawing and manual art department wealthily through the educational practice the teachers Shinichi Amano works on Shinonome meeting (2018) for the study of the Shinonome Elementary School. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 5, p. 13-22, 発行日 2019-03-20 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部幼児教育心理学科 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |