ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(大学紀要など)
  2. 広島女学院大学国際教養学部紀要
  3. 5号

Comparing the Beliefs and Motivations of Japanese High School Students for English Learning in China and Japan

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/640
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/640
5399d6d6-16b3-4291-afcd-bb5e7314c2be
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai5sekitani.pdf kokusai5sekitani.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-02
タイトル
タイトル Comparing the Beliefs and Motivations of Japanese High School Students for English Learning in China and Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese EFL learners in China
キーワード
主題Scheme Other
主題 learners’ beliefs
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivations
キーワード
主題Scheme Other
主題 transfer
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

ja 関谷, 弘毅

ja-Kana セキタニ, コウキ

Search repository
Sekitani, Koki

× Sekitani, Koki

en Sekitani, Koki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study’s intent is to compare the beliefs and motivations of Japanese high school students for English learning in China with those of regular high school students in Japan. Totally, 51 first-year students at a prefectural high school in Japan, and 48 first-year, 38 second-year, and 36 third-year students at Shanghai Japanese High School participated in an investigation comparing the items of “Importance of Grammar,” “Relation,” “Risk Taking,” and “Reflection-Impulsivity.” The results showed that students at the prefectural high school in Japan held stronger beliefs about the “Importance of Grammar” than those at Shanghai Japanese High School. No significant differences between the schools were observed for “Relation,” “Risk Taking,” or “Reflection-Impulsivity.” The data gathered in this study suggest the existence of a transfer effect regarding beliefs about the “Importance of Grammar.” This transfer effect can be the result of an experience in which Chinese was used for daily life necessities while English was learned as a foreign language.
書誌情報 広島女学院大学国際教養学部紀要

号 5, p. 91-99, 発行日 2018-03-30
出版者
出版者 広島女学院大学国際教養学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-465X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:39:48.090929
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3