WEKO3
アイテム
新型コロナウイルス感染症対応下における障害学生支援の実際と課題
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/679
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/67963b2ed58-a180-4371-a9f9-2a3ea3f2ff0b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-03 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 新型コロナウイルス感染症対応下における障害学生支援の実際と課題 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Practice and Challenges of Supporting University Students with Disabilities in Response to COVID-19 | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | support for university students with disabilitie | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 障害学生支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新型コロナ ウイルス感染症 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reasonable accommodation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 合理的配慮 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | information access | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 情報保障 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | self-advocacy | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | セルフアドボカシー | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | Yamashita, Kyoko | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Hiroshima Jogakuin University established the Support Center for Students with Special Needs in April 2014, and students with various disabilities have been supported there since then. This article describes the number of students with disabilities who have been supported, the types of disabilities, and how they have been supported. In addition, it reports the cases in which reasonable accommodations have been provided under COVID-19 since 2020 and addresses the problems. As a result, it has been found that a means for preventing isolation and loneliness of the students with disabilities is necessary. It is assumed that the essence of education is being questioned as for reasonable accommodations under COVID-19, and it should be necessary to formulate technical standards. Self-advocacy skill development of students with disabilities has been found to be very important for them to live fulfilling lives after graduation, as well as develop "Find your voice" skills that our university encourages them to learn. |
|||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学論集 巻 69, p. 21-36, 発行日 2022-02-24 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島女学院大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0374-8057 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN1021267X | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |