WEKO3
アイテム
小学校教育実習における生徒指導の徹底に係る工夫
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/68
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/6830fd77cc-fae2-4ee5-ad6f-f68c59bf8feb
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | 小学校教育実習における生徒指導の徹底に係る工夫 | |||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | Thoughts on Comprehensive Guidance for Students Undertaking Elementary School Teaching Practice | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 言語 | ||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | elementary school teaching practice | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 小学校教育実習 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | student guidance | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 生徒指導 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | class improvements | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 授業改善 | |||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
| 著者 |
戸田, 浩暢
× 戸田, 浩暢
× Toda, Hironobu
|
|||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
| 内容記述 | A survey was conducted on the participants in this university's elementary school teaching practice program. The contents of the questionnaire comprised the following components concerning student guidance: ₁. basic lifestylehabits; ₂. awareness of rules and standards; ₃. classes; ₄. problematic behavior; ₅. cultivating children rich in heart and mind. In relation to these components of student guidance, participants were asked to explain what things they tried to do comprehensively:(a)in terms of personal awareness before commencing elementary school teaching practice; and(b)in what they chose to say and do during teaching practice. Based on an analysis of the results, ways to improve elementary school teaching practice classes are considered. | |||||||||||
| 書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 3, p. 31-46, 発行日 2017-03-18 |
|||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||
| 出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
| ISSN | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
| 収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
| フォーマット | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||||