Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-03-03 |
タイトル |
|
|
タイトル |
新たな価値を実感する算数科授業 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Mathematics Lessons for Students to Appreciate New Values |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
new values |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
新たな価値 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
merits of mathematics |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
算数のよさ |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
group problem solving |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
集団解決 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
戸田, 浩暢
奥, 金実
Toda, Hironobu
Oku, Kanemi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
“The ability to collaborate with different people and create new values” are expected in a globalized society. In mathematical education, it is important for students to acquire the ability to collaborate with others and create new values or the merits of mathematics. The curriculum for mathematics is systematic and much of the new learning content is based on what has already been learned. In other words, fostering the ability to utilize knowledge and skills already learned is an important objective in mathematics. Finding new values or the merits of mathematics through collaborative learning in comparative discussions of individual opinions expressed in a group problem solving is a driving force to utilize knowledge and skills already learned. Therefore, this article clarifies the role of mathematics lessons which create new values or merits of mathematics so that students can appreciate them. |
書誌情報 |
広島女学院大学論集
巻 67,
p. 47-60,
発行日 2020-02-29
|
出版者 |
|
|
出版者 |
広島女学院大学 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0374-8057 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN1021267X |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |