WEKO3
アイテム
発達障害のある大学生への合理的配慮の提供とアクティブ・ラーニング
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/70
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/7023294c22-05f2-4232-888a-fd9fedeb3578
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 発達障害のある大学生への合理的配慮の提供とアクティブ・ラーニング | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Reasonable Accommodation for College Students with Developmental Disorders and Active Learning | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Developmental Disorders | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | reasonable accommodation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 合理的配慮 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アクティブ・ラーニング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | support system for college students | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学生支援体制 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Reasonable accommodation for college students with Developmental Disorders is the problem which now confronts us. Central Education Council Report published in August ₂₈, ₂₀₁₂ showed the impor-tance of introducing active learning for the conversion movement in quality assurance of Japanese universities. The purpose of this study was to discuss about the relation of reasonable accommodation for students with Developmental Disorders and active learning. We must prepare for support system for them in order to encourage and promote their active learning. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 2, p. 1-7, 発行日 2016-03-18 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |