ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学論集
  3. 63集

「博物館情報メディア論」におけるグループ学習と SNS利用の学習効果について

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/706
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/706
5d65a6c9-58c2-40d2-8097-274661e99f94
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronsyu63nakata.pdf ronsyu63nakata.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-03
タイトル
タイトル 「博物館情報メディア論」におけるグループ学習と SNS利用の学習効果について
言語 ja
タイトル
タイトル Learning Effect Acquired by Group Learning and a Good Use of SNS in ‘Museum Information and Media Theory’
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループ学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 SNS
キーワード
主題Scheme Other
主題 博物館情報メディア論
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習効果
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中田, 美喜子

× 中田, 美喜子

ja 中田, 美喜子

ja-Kana ナカタ, ミキコ

Search repository
Nakata, Mikiko

× Nakata, Mikiko

en Nakata, Mikiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With growth of an information-oriented society, information technology, information skill, and information literacy are becoming more and more important for society.In view of these circumstances, Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology establishes such subjects as information technology, information skill, and information literacy under the teaching guidelines. In accordance with the guidelines Hiroshima Jogakuin University set up the class named ‘Museum Information and Media Theory’ in the fiscal year 2012. I gave lessons like group learning and flipped learning to the students who attended the class ‘Museum Information and Media Theory’. 
On the same time I incorporated SNS into my lessons. After my class was finished, I made an examination of my class to make sure whether my lessons were effective. From my examination I came to the conclusion that a good use of SNS is very significant in acquiring knowledge with my students. Some of the students told me that notes written in was useful for reviewing my lessons. 
My examination suggests that group learning as well as flipped learning is very essential for my students in light of their results.
書誌情報 広島女学院大学論集

巻 63, p. 13-21, 発行日 2016-02-29
出版者
出版者 広島女学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0374-8057
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1021267X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:15.807053
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3