ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学論集
  3. 60集

保育者養成における保育内容「表現」の授業に関する一研究(2):発表にみる学生の学び

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/745
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/745
1f08c560-9649-4391-a738-c1a5dd5c5ce0
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronsyu60suganuma.pdf ronsyu60suganuma.pdf (608.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-03
タイトル
タイトル 保育者養成における保育内容「表現」の授業に関する一研究(2):発表にみる学生の学び
言語 ja
タイトル
タイトル Investigation of classroom instruction for "expression" in nursery school teacher training (2):Students' learning as observed in their presentations
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 菅沼, 邦子

× 菅沼, 邦子

ja 菅沼, 邦子

ja-Kana スガヌマ, クニコ

Search repository
Suganuma, Kuniko

× Suganuma, Kuniko

en Suganuma, Kuniko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Investigation of classroom instruction for "expression" in nursery school teacher training (Suganuma, 2009), it was found that the application of eurhythmics techniques was helpful in improving the srudents' own ability to ecpress. Further, it was revealed that the srudents perceived the techniques to be instrumental in accepting children's expressions and sharing the joy of expressing with the children. Based on these results, the present study aims to examine the significace of students' presenting to audience other than their peers, focusing on the presentation to be given as a summary of learning in the course. In this study, a questionnaire survey on the students' perception of their presentation experience was conducted at three stages: (1) during the making of their presentation work, (2) after their presentation, and (3) after viewing of the video of their presentation. The results showed positive effects of learnig by experience in terms of affects, techniques, observation, flecibility, etc. Suggesting its relevence is vonsidered to be important for the students when they examine children's presentation behavior in actual nursery schools settings in the future.
書誌情報 広島女学院大学論集

巻 60, p. 57-67, 発行日 2010-12-21
出版者
出版者 広島女学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0374-8057
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:40:28.416272
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3