WEKO3
アイテム
Syllabus Design and Teaching Methodology in a Japanese University Sociolinguistics Course
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/757
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/7578fb1930e-10b4-4b22-933a-420d9c85bedb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Syllabus Design and Teaching Methodology in a Japanese University Sociolinguistics Course | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Syllabus Design | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
Herbaert, John
× Herbaert, John
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper looks at issues of syllabus design and teaching methodology in an EFL sociolinguistics course. It sets out the aims for one such course in a Japanese university, and describes a hybrid teaching methodology created to meet those aims. This hybrid approach combines traditional lecture-style teacher transmission with student-centered activities. The syllabus for the course is described using specific thematic examples of course content, and the effectiveness of the course as a whole is analyzed with the help of student feedback. | |||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学論集 巻 58, p. 1-9, 発行日 2008-12-20 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島女学院大学 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0374-8057 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |