WEKO3
アイテム
大学における障がいのある学生の修学支援に関する研究
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/77
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/77a7455e3f-95bf-46d8-aad4-00ecf3d5c774
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学における障がいのある学生の修学支援に関する研究 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Learning Support System for the Students with Disabilities in Hiroshima Jogakuin University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | disabled students | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | universal design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | voice recognition technology | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ensuring accessibility | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 障がいのある学生 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ユニバーサルデザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 音声認識技術 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アクセシビリティ保障 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Reasonable accommodation for disabled students learning in higher education is the most important problem to discuss by the enactment of Japanese anti-discrimination law in April ₂₀₁₆. Hiroshima Jogakuin University must endeavor to eliminate discrimination against disabled people, and make reasonable accommodation. We tried to make the learning support system for the students with disabilities. For example, a lecture attendance assist system, and a lecture captioning system, using ICT. For the result, we succeeded in a lecture attendance assist system, but a lecture captioning system was unsuccessful by our poor voice recognition technology. So it is necessary to research on ensuring accessibility for universal design. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 1, p. 9-22, 発行日 2015-03-05 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |