ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学英語英米文学研究
  3. 17号

英語科教育実習生の授業設計力 ―学習指導案の修正活動を通した Pedagogical Content Knowledge の発達―

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1084
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1084
a2b521d5-3e59-4489-a1d8-164a52c5395c
名前 / ファイル ライセンス アクション
eibeibungaku17hatano.pdf eibeibungaku17hatano.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-02
タイトル
タイトル 英語科教育実習生の授業設計力 ―学習指導案の修正活動を通した Pedagogical Content Knowledge の発達―
言語 ja
タイトル
タイトル Pre-service EFL Teachers' Lesson Planning: Development of Pedagogical Content Knowledge through Revising Lesson Plans
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pedagogical Content Knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習指導案
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業設計力
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習生
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 波多野, 五三

× 波多野, 五三

ja 波多野, 五三

ja-Kana ハタノ, イズミ

Search repository
Hatano, Izumi

× Hatano, Izumi

en Hatano, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the extent to which pre-service EFL teachers develop their pedagogical content knowledge through revising lesson plans. Twenty 3rd and 4th year university students participated in this research. After implementing a practice lesson they each designed, they were required to write an essay about how the qualities of the original plan could be improved. A qualitative analysis of their reflections and proposals addressed as many as eleben axes of awareness around which they activated planning decisions. Among these are timing of teaching procedures, evaluation of learners' responses, modification of teaching materials and classroom activites, provision of appropriate input, synchronizing of lesson objectives with lesson contents, etc. Although only a few students were perceived to be capable of exploiting metacognitions such as selection, analysis, integration, illustration, analogy, etc. in the process of revising, this study emphasizes the relevance of lesson planning to other teacher preoaration schemes and strategies.
書誌情報 広島女学院大学英語英米文学研究

号 17, p. 65-107, 発行日 2009-03-30
出版者
出版者 広島女学院大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0917-964X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:56.983802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3