WEKO3
アイテム
英語教員養成におけるReflective Teachin―模擬授業に関する省察の質的分析―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1090
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1090679268eb-abae-452b-af6e-e00dec4cfb9f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-02 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 英語教員養成におけるReflective Teachin―模擬授業に関する省察の質的分析― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Reflective Teaching in EFL Teacher Preparation: A Qualitative Analysis of Reflections on Simulated Classroom Teaching | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 英語教員養成 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Reflective Teaching | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 模擬授業 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 省察 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | マイクロティーチング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 反省的教授法 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
波多野, 五三
× 波多野, 五三
× Hatano, Izumi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper addresses the relevance of reflective teaching to EFL teacher education. The author argues the opportunities for student teachers to design and teach lessons make a contribution to the enhancement of their awareness of classroom events. Through microteaching and self-observation, as they are designed to provoke reflection, student teachers are encouraged to have a deeper insight and appropriate reframing of teaching activities. The results of a case study in which twenty English majors participated illustrate that simulated classroom teaching, in spite of its artificiality, helped them recognise various aspects of pedagogical skills and interpret their interplay in a more coherent and pragmatic context. They seemed to be able to make explicit whatever tacit knowledge they had already gained as pre-service teachers. The author proposes simulated classroom teaching should be implemented more systematically in the teacher preparation programme at university. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学英語英米文学研究 号 16, p. 125-157, 発行日 2008-03-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学文学部英米言語文化学科 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0917-964X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |