ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(大学紀要など)
  2. 広島女学院大学英語英米文学研究
  3. 16号

英語教員養成におけるReflective Teachin―模擬授業に関する省察の質的分析―

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1090
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1090
679268eb-abae-452b-af6e-e00dec4cfb9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
eibeibungaku16hatano.pdf eibeibungaku16hatano.pdf (809.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-02
タイトル
タイトル 英語教員養成におけるReflective Teachin―模擬授業に関する省察の質的分析―
言語 ja
タイトル
タイトル Reflective Teaching in EFL Teacher Preparation: A Qualitative Analysis of Reflections on Simulated Classroom Teaching
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教員養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reflective Teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 省察
キーワード
主題Scheme Other
主題 マイクロティーチング
キーワード
主題Scheme Other
主題 反省的教授法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 波多野, 五三

× 波多野, 五三

ja 波多野, 五三

ja-Kana ハタノ, イズミ

Search repository
Hatano, Izumi

× Hatano, Izumi

en Hatano, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper addresses the relevance of reflective teaching to EFL teacher education. The author argues the opportunities for student teachers to design and teach lessons make a contribution to the enhancement of their awareness of classroom events. Through microteaching and self-observation, as they are designed to provoke reflection, student teachers are encouraged to have a deeper insight and appropriate reframing of teaching activities. The results of a case study in which twenty English majors participated illustrate that simulated classroom teaching, in spite of its artificiality, helped them recognise various aspects of pedagogical skills and interpret their interplay in a more coherent and pragmatic context. They seemed to be able to make explicit whatever tacit knowledge they had already gained as pre-service teachers. The author proposes simulated classroom teaching should be implemented more systematically in the teacher preparation programme at university.
書誌情報 広島女学院大学英語英米文学研究

号 16, p. 125-157, 発行日 2008-03-30
出版者
出版者 広島女学院大学文学部英米言語文化学科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0917-964X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:53.227070
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3