ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学英語英米文学研究
  3. 15号

英語教員養成における教育実習の目的・内容・機能に関する考察

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1091
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1091
c88a6b6c-4637-429e-869e-37e7a5bc001a
名前 / ファイル ライセンス アクション
eibeibungaku15hatano.pdf eibeibungaku15hatano.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-02
タイトル
タイトル 英語教員養成における教育実習の目的・内容・機能に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル The Aim, Scope and Function of Teaching Precticum for EFL Teacher Preparation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教員養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語科教育法
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習生
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 教材研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 波多野, 五三

× 波多野, 五三

ja 波多野, 五三

ja-Kana ハタノ, イズミ

Search repository
Hatano, Izumi

× Hatano, Izumi

en Hatano, Izumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper addresses an array of components which constitute the framework and substances of teaching practice for EFL teacher preparation. The author asserts the aim of teaching practicum consists in providing pre-service teachers with opportunities for them to recognise the realities of classrooms and speculate upon themselves as unique growing personalities as well as prospective teachers. Teaching practice means more than the opportunities to focus on implementing and enchancing pedagogical knowledge and skills. Discussed in detail thereinafrer are the daily routines, school obligations and instructonal activities which pre-service teachers must execute as main part of practicum. Furthermore unique attributes and problematic teaching behaviours of stydebt teacgers are explocated with illustration of relevant case studies and questionnaires about the developmental stages of teacher preparation. From the detailed analysis of facts and observations, the author proposes that in order to make the most of teaching experience, teachers-in-training should correlate and integrate classroom events with a number of intellectual, socio-cultural, curricular, economical and moral factors which affect students' scholastic attainments and target language proficiency.
Particularly regarding the procedures of lesson planning, pre-service teachers should consider the larger scale and continuity of classroom teaching in a more consistent and systematic way.
書誌情報 広島女学院大学英語英米文学研究

号 15, p. 113-138, 発行日 2007-03-30
出版者
出版者 広島女学院大学文学部英米文学科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0917-964X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:54:51.431009
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3