WEKO3
アイテム
20世紀初頭イギリスの大学における試験と教育 ―バーミンガム大学初代学長オリバー・ロッジを中心に―
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1207
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/12076f1a1537-ae9d-4fd4-b1d3-86249e49d80f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 20世紀初頭イギリスの大学における試験と教育 ―バーミンガム大学初代学長オリバー・ロッジを中心に― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Life and Educational Ideas of Sir Oliver Joseph Lodge, the First Principal of the University of Birmingham: Examinations and Education in Early 20th Century British Universities | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | イギリス大学史 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学士課程教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学士学位試験 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | オリバー・ロッジ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | History of British Universities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Undergraduate education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Bachelor degree examinations | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Oliver Joseph Lodge | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中村, 勝美
× 中村, 勝美
× Nakamura, Katsumi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The granting of a charter to an independent civic university in Birmingham was a momentous event in the history of higher education in Britain. The process by which local university colleges were granted university status tends to focus on the influence of normative institutions such as Oxford and Cambridge. Sir Oliver Joseph Lodge, a physicist, became the first principal of the new University of Birmingham in 1900 at the invitation of Joseph Chamberlain. Lodge’s rise to prominence was quite remarkable for a man without a public school or Oxbridge education, who only began his own higher education at the age of twenty-two. He proved his ability through public examinations and took his academic career into his own hands. This study examines the idea of education and examinations at the University of Birmingham in the early years in relation to Lodge’s educational ideas and experiences. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 10, p. 33-47, 発行日 2023-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |