WEKO3
アイテム
ディープ・アクティブラーニングを 創出する授業デザイン : 教科等横断的な視点で「読み深め」のタスクモーティベーションを考える
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1214
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/12147a48c3a5-1e48-4880-b652-6efd03cee82b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ディープ・アクティブラーニングを 創出する授業デザイン : 教科等横断的な視点で「読み深め」のタスクモーティベーションを考える | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Lesson Design to Create Deep Active Learning : Considering Task Motivation for "Deep Reading" from Cross-Curricular Perspectives | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ディープ・アクティブラーニング | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 授業デザイン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教科等横断的な視点 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | タスクモーティベーション | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | deep active learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | lesson design | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cross-curricular perspectives | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | task motivation | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中島, 義和
× 中島, 義和
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper reports on the practice of applying the process of "visual copying – writing – exchange of ideas," which is used for deepening readers' understanding of texts in Japanese language classes in elementary schools and for reading narrative materials in English classes in junior high schools. This process is described in The Third Way of Writing by Mikiyu AOKI (1986), and this paper examines whether it can be effective when teachers flexibly apply these teaching methods to other subjects, rather than holding fast to the teaching methods of a specific subject. This is an attempt to create "deep active learning", where the practices of "cross-curricular perspectives" in the teaching methods can deepen students' learning and become the "task motivation" for students. | |||||||||||
bibliographic_information |
広島女学院大学論集 巻 70, p. 1-18, 発行日 2023-02-22 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0374-8057 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN1021267X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |