ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集(論文集)
  2. 広島女学院大学大学院言語文化論叢
  3. 26号

エスノグラフィーの手法を用いた授業研究の試み ――M. Agar による「リッチポイント」の概念を援用して――

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1228
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1228
553adbd5-e6bf-4def-a534-bd124c79c481
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengo26-1nakashima.pdf gengo26-1nakashima (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-28
タイトル
タイトル エスノグラフィーの手法を用いた授業研究の試み ――M. Agar による「リッチポイント」の概念を援用して――
言語 ja
タイトル
タイトル Trial of Lesson Study Using Ethnographic Method ――Using the Concept of “Rich Point” by M. Agar――
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 エスノグラフィー
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化人類学的視点
キーワード
主題Scheme Other
主題 リッチポイント
キーワード
主題Scheme Other
主題 質的研究
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Ethnography
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lesson Study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural Anthropological Perspectives
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rich Point
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Qualitative Research
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中島, 義和

× 中島, 義和

ja 中島, 義和

ja-Kana ナカシマ, ヨシカズ

Search repository
Nakashima, Yoshikazu

× Nakashima, Yoshikazu

en Nakashima, Yoshikazu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study is an ethnographic lesson study that analyzed field notes recorded by observing the speeches and behaviors of teachers and students during fieldwork in a junior high school English class. The analysis was conducted from a cultural anthropological perspective. The perspective is the concept of “rich point” by an American cultural anthropologist, Michael Agar (1994). Using this concept, the author attempted to reconsider the class and the people who live there from a new perspective. As a result, the author found some elements that could be considered “rich point” in the class and in the interactions of the people in it. This qualitative study will show you a new method of lesson study and may be an effective way to understand that classes are not simple learning processes or activities, but that various events keep occurring in the space and time of the class, creating a culture of learning.
書誌情報 広島女学院大学大学院言語文化論叢

号 26, p. 1-20, 発行日 2023-03-24
出版者
出版者 広島女学院大学大学院言語文化研究科
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:45:32.306950
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3