WEKO3
アイテム
小学校教員養成における読書日記指導の実践と評価:ダイナミックスキル理論をもとに
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000144
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000144d5e19bc7-802d-4d00-8390-be294eb0ce83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-12-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 小学校教員養成における読書日記指導の実践と評価:ダイナミックスキル理論をもとに | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Practice and Evaluation of Reading Diary Instruction in the Training for Elementary School Teachers:Based on Dynamic Skill Theory | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Reading diary | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 読書日記 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Dynamic skill theory | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ダイナミックスキル理論 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Five principles | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 5 つの法則 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Quantitative and qualitative evaluation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 量的・質的評価 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
細, 恵子
× 細, 恵子
× Hoso, Keiko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to explore the potential for quantitative and qualitative evaluation based on Dynamic Skill Theory, through the study of the reading diaries of two university students. Based on what was described in two reading diaries, the study clarified the states of 'intercoordination,' 'compounding,' 'focusing,' and 'substitution' (both quantitative and qualitative transformations) among the five principles of Dynamic Skill Theory. In the future, it will be necessary to further concretize the reading skill as defined by the author, using the five principles as a reference, and to establish clear criteria and perspectives of evaluation for students. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島女学院大学児童教育学科研究紀要 号 10, p. 1-15, 発行日 2024-03-27 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部児童教育学科 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2758-5689 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |