WEKO3
アイテム
場の工夫が体育の学習意欲に及ぼす影響に関する研究:小学校第1学年の実践に着目して
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000156
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/200015636b142e6-8e1b-4037-9e72-5288c749a7e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-24 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 場の工夫が体育の学習意欲に及ぼす影響に関する研究:小学校第1学年の実践に着目して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on the Influence of Ingenuity in Place Setting on the Motivation to Learn Physical Education:Focusing on the Practice for Children of the First Grade of Elementary School | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Physical activity | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 運動遊び | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Motivation to learn physical education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 体育の学習意欲 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Early childhood children | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | The first grade elementary school students | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 小学校 1 年生 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
紀村, 修一
× 紀村, 修一
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to compare children's learning in a setting set up by the teacher before learning and in a setting devised by the teacher or children during or after learning according to children's actual conditions and wishes, and to gain knowledge about the relationship between ingenuity in place setting and children's motivation to learn physical education. As a result of the practice of physical education for the first grade elementary school students, it became clear that children's ingenuity in place setting leads to an increase in their motivation to learn physical education. It was also found that ingenuity in place setting includes not only what to do (the content of the place) but also where to do it (the place of the place). |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島女学院大学児童教育学科研究紀要 en : Journal of the Department of Child Education Hiroshima Jogakuin University 号 11, p. 17-23, 発行日 2025-03-21 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部児童教育学科 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2758-5689 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |