ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学大学院言語文化論叢
  3. 24号

大学生の英語運用能力向上を規定する 要因の習熟度別検討 ――動機づけ,学習ストラテジー,学業的自己概念,学習時間に着目して――

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/248
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/248
5370b170-5c4e-4d6f-b494-d8cfa9afde0a
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengo24sekitaniisobe.pdf gengo24sekitaniisobe.pdf (861.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 大学生の英語運用能力向上を規定する 要因の習熟度別検討 ――動機づけ,学習ストラテジー,学業的自己概念,学習時間に着目して――
言語 ja
タイトル
タイトル Predictors for Improving English of University Students with Higher and Lower Levels of Proficiency ―― Focusing on Learning Motivation, Learning Strategy, Academic Self-Concept, and Learning Time ――
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学業的自己概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 習熟度別クラス
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

ja 関谷, 弘毅

ja-Kana セキタニ, コウキ

Search repository
磯部, 祐実子

× 磯部, 祐実子

ja 磯部, 祐実子

ja-Kana イソベ, ユミコ

Search repository
Sekitani, Koki

× Sekitani, Koki

en Sekitani, Koki

Search repository
Isobe, Yumiko

× Isobe, Yumiko

en Isobe, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study had two purposes: (a) to obtain descriptive statistics of first-year students' learning motivation, use of learning strategies, academic self-concept, and learning time at Hiroshima Jogakuin University; and (b) to specify factors that predict an improvement in the TOEIC® Listening & Reading Test (TOEIC) scores of students with higher and lower levels of English language proficiency. For (a), a total of 328 first-year students participated in the survey, and descriptive statistics including the means and standard deviations were calculated for five departments at three different times. For (b), 138 students who took the TOEIC twice, one month and nine months after their university admission, were examined. The results of the multiple regression analyses showed that, for students with lower English proficiency, learning motivation was found to be a predictor for the improvement of the TOEIC score. For those with higher English proficiency, learning time was found to be a predictor for the improvement of the TOEIC score.
書誌情報 広島女学院大学大学院言語文化論叢

号 24, p. 1-16, 発行日 2021-03-06
出版者
出版者 広島女学院大学大学院言語文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-0152
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:01:27.023645
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3