ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学大学院言語文化論叢
  3. 22号

大学生の英語運用能力を規定する要因の習熟度別検討

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/255
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/255
dd03dd07-a6cf-4a5f-a2cb-c99fa92e2bde
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengo22sekitaniisobe.pdf gengo22sekitaniisobe.pdf (898.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 大学生の英語運用能力を規定する要因の習熟度別検討
言語 ja
タイトル
タイトル 効果的な学習ストラテジーは習熟度によって異なるか
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 習熟度別クラス
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

ja 関谷, 弘毅

ja-Kana セキタニ, コウキ

Search repository
磯部, 祐実子

× 磯部, 祐実子

ja 磯部, 祐実子

ja-Kana イソベ, ユミコ

Search repository
Sekitani, Koki

× Sekitani, Koki

en Sekitani, Koki

Search repository
Isobe, Yumiko

× Isobe, Yumiko

en Isobe, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study had two purposes: (a) to obtain descriptive statistics of first-year students’ learning motivation,their use of learning strategies, and their learning time at Hiroshima Jogakuin University; and(b) to specify factors that predict TOEIC scores of students with higher and lower levels of English language proficiency. For (a), a total of 280 first-year students participated in the survey, and descriptive statistics including means, standard deviations, and maximum and minimum values of each variable were calculated for the four departments. For (b), 81 students who took the TOEIC ® Listening & Reading Test were examined. The results of the multiple regression analyses showed that, for students with lower English proficiency, use of the compensatory strategy was found to be a predictor for the TOEIC score, while for those with higher English proficiency, use of memoryrelated and cognitive strategies and learning time were revealed to be predictors for the TOEIC score. These results suggest a need to select learning strategies for teaching depending on the students’ level of English proficiency.
書誌情報 広島女学院大学大学院言語文化論叢

号 22, p. 19-31, 発行日 2019-03-20
出版者
出版者 広島女学院大学大学院言語文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-0152
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:01:14.639652
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3