WEKO3
アイテム
最終年度生の「カウンセリング実務士」必修科目の 履修経過とコミュニケーション力の育成
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/40
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/4041a0e275-3ff2-4a36-967b-412a14e4420f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-27 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 最終年度生の「カウンセリング実務士」必修科目の 履修経過とコミュニケーション力の育成 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Course Progress and Communication Skills for the Final Year's "Certified Mental Care Worker" Compulsory Courses | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Certified Mental Care Worker | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カウンセリング実務士 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | communication skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニ ケーション力 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | COVID-19 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 新型コロナウイルス感染症 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This article takes up the course for "Certified Mental Care Worker" in the final year, and reports on the progress of the required courses. The students and I encountered many unexpected events, such as a sudden change in class staff and the implementation of distance learning to prevent of infection spread of COVID-19. Did the compulsory subjects for "Certified Mental Care Worker" really improve the communication skills of the students? One way to do this is to use the rubric evaluation conducted at our university. In conclusion, it became clear that a conceptual definition and model of communication skills were needed. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要 号 7, p. 1-12, 発行日 2021-03-13 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2189-1184 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |