ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要
  3. 7号

カリキュラム・マネジメントのあり方における課題 ―総合学習を焦点とすることで明らかになるもの―

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/42
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/42
7049ca6b-c1d6-40d9-9ad9-94abfbd3ee1b
名前 / ファイル ライセンス アクション
youji7ohashi.pdf youji7ohashi.pdf (563.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-27
タイトル
タイトル カリキュラム・マネジメントのあり方における課題 ―総合学習を焦点とすることで明らかになるもの―
言語 ja
タイトル
タイトル A Challenge for the Vision about Curriculum Management —What is Getting a New Insight by Focus on Integrated Studies ("SOUGOUTEKINA GAKUSYU NO JIKAN" in Japanese)—
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curriculum Management
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム・マネジメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 Integrated Studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 総合的な 学習の時間
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curriculum Studies from Educational Methodology and Sociology of Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育方 法学および教育社会学におけるカリキュラム研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大橋, 隆広

× 大橋, 隆広

ja 大橋, 隆広

ja-Kana オオハシ, タカヒロ

Search repository
Ohashi, Takahiro

× Ohashi, Takahiro

en Ohashi, Takahiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Purpose of this study is to clarify the problem of thinking about curriculum management by focusing on integrated studies ("SOUGOUTEKINA GAKUSYU NO JIKAN" in Japanese) .
The School independence and cross-curricular perspectives are the keys to thinking about curriculum management in the curriculum development of integrated studies. That is symbolized by the claims of Central Council for Education (₂₀₁₆), but previous studies about curriculum management have simply accepted those claims.
However, those previous studies don't fully understand the history of curriculum management. In other words, it is necessary to learn not only the curriculum studies from educational administration research but also from educational methodology and sociology of education accumulation about curriculum development, curriculum making principles and school culture.
書誌情報 広島女学院大学幼児教育心理学科研究紀要

号 7, p. 13-24, 発行日 2021-03-13
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-1184
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:47:22.702037
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3