WEKO3
アイテム
大学での英語学習課外活動の立ち上げに関する実践報告 - ITC (Intensive Training Course) 合宿を通して-
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/651
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/651a62d9ae1-f439-420b-b64d-73e7e7a0e1e5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-02 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学での英語学習課外活動の立ち上げに関する実践報告 - ITC (Intensive Training Course) 合宿を通して- | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Reflections on the Implementation of a University's Extracurricular English Activity: The Case of an English Intensive Training Course | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 英語学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 課外活動立ち上げ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 合宿 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ITC (Intensive Training Course) | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
関谷, 弘毅
× 関谷, 弘毅
× Sekitani, Koki
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study serves two purposes: (1) to report a two-day Intensive Training Course of English (ITC) initiated by university students; (2) to analyze the process of cognitive and affective changes experienced by the students during the preparation and implementation of the course. Three university students engaged in initiating the course, and six university students participated in this event. The contents and process of each activity of the course were reported. Analysis of the interview results revealed 10 concepts and 4 categories, and showed that the combination of awareness of resources for English learning and expert advice played a key role on a start-up of the new event. Changes of other concepts such as awareness of English ability and motivation for English learning were also discussed. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学国際教養学部紀要 号 4, p. 84-93, 発行日 2017-03-20 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学国際教養学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-465X | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |