WEKO3
アイテム
「ノシアック」プロセスを意識した カリキュラム構想と実践 ――英語科の授業と総合的な学習/探究の時間・ 特別活動をつなげる視点で――
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1221
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/122159dfc795-3ebe-46a7-a9ae-b3b3af818bb2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-17 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「ノシアック」プロセスを意識した カリキュラム構想と実践 ――英語科の授業と総合的な学習/探究の時間・ 特別活動をつなげる視点で―― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Curriculum Design and Practices with an Awareness of the “KnoThiAc” Process ̶̶From the Perspective of Connecting English Classes with Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and Tokkatsu (Student-Led Activities)̶̶ | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 「ノシアック」 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | カリキュラム・マネジメント | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アクティブ・ラーニング総合的な学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 探究の時間 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 特別活動 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | KnoThiAc | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Curriculum Management | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Active Learning | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Period of Integrated Study/Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Tokkatsu(Student-Led Activities | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
中島, 義和
× 中島, 義和
× Nakashima, Yoshikazu
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This paper reports on English class practices developed through the “KnoThiAc” process proposed by the author, from the perspective of connecting them to Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and so on. “KnoThiAc” is a term coined by the author from the initial letters of the words “Know - Think - Act”. The author will show that this process, which has been implemented as collaborative problem-solving learning on the theme of “peace” in English classes, can be used as a generic process for Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study, and Tokkatsu (Student-Led Activities), and so on. This paper reports on English class practices developed through the “KnoThiAc” process proposed by the author, from the perspective of connecting them to Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and so on. “KnoThiAc” is a term coined by the author from the initial letters of the words “Know - Think - Act”. The author will show that this process, which has been implemented as collaborative problem-solving learning on the theme of “peace” in English classes, can be used as a generic process for Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study, and Tokkatsu (Student-Led Activities), and so on. |
|||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人文学部紀要 号 4, p. 31-54, 発行日 2023-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人文学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2435-3124 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |