ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人文学部紀要
  3. 4号

「ノシアック」プロセスを意識した カリキュラム構想と実践 ――英語科の授業と総合的な学習/探究の時間・ 特別活動をつなげる視点で――

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1221
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/1221
59dfc795-3ebe-46a7-a9ae-b3b3af818bb2
名前 / ファイル ライセンス アクション
3nakashima.pdf 3nakashima (7.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-17
タイトル
タイトル 「ノシアック」プロセスを意識した カリキュラム構想と実践 ――英語科の授業と総合的な学習/探究の時間・ 特別活動をつなげる視点で――
言語 ja
タイトル
タイトル Curriculum Design and Practices with an Awareness of the “KnoThiAc” Process ̶̶From the Perspective of Connecting English Classes with Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and Tokkatsu (Student-Led Activities)̶̶
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 「ノシアック」
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム・マネジメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング総合的な学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 探究の時間
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別活動
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KnoThiAc
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum Management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Period of Integrated Study/Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tokkatsu(Student-Led Activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中島, 義和

× 中島, 義和

ja 中島, 義和

ja-Kana ナカシマ, ヨシカズ

Search repository
Nakashima, Yoshikazu

× Nakashima, Yoshikazu

en Nakashima, Yoshikazu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on English class practices developed through the “KnoThiAc” process proposed by the author, from the perspective of connecting them to Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and so on. “KnoThiAc” is a term coined by the author from the initial letters of the words “Know - Think - Act”. The author will show that this process, which has been implemented as collaborative problem-solving learning on the theme of “peace” in English classes, can be used as a generic process for Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study, and Tokkatsu (Student-Led Activities), and so on.
This paper reports on English class practices developed through the “KnoThiAc” process proposed by the author, from the perspective of connecting them to Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study and so on. “KnoThiAc” is a term coined by the author from the initial letters of the words “Know - Think - Act”. The author will show that this process, which has been implemented as collaborative problem-solving learning on the theme of “peace” in English classes, can be used as a generic process for Period of Integrated Study, Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study, and Tokkatsu (Student-Led Activities), and so on.
書誌情報 広島女学院大学人文学部紀要

号 4, p. 31-54, 発行日 2023-03-15
出版者
出版者 広島女学院大学人文学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-3124
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:45:44.262632
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3