ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集(論文集)
  2. 広島女学院大学大学院論叢
  3. 1号

「三つの対話的実践」の視点でのリフレクション分析研究 :英語科の模擬授業実習経験に自己の成長を見出すことを目的として

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000039
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000039
2d1afc52-a1af-498f-9edf-a4bddc23c8ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronsou1nakashima.pdf ronsou1nakashima.pdf (375 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-05
タイトル
タイトル 「三つの対話的実践」の視点でのリフレクション分析研究 :英語科の模擬授業実習経験に自己の成長を見出すことを目的として
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Reflection Analysis from the Perspectives of "Three Dialogic Practices" :To Find Personal Growth in the Experiences of Teaching English
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 三つの対話的実践
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Three Dialogic Practices
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 リフレクション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reflection
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 成長 の可視化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Visualization of Growth
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Training
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中島, 義和

× 中島, 義和

ja 中島, 義和

ja-Kana ナカシマ, ヨシカズ

en Nakashima, Yoshikazu

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the final session of the English Teaching Methods course for prospective English teachers, a narrative reflection was conducted focusing on the mock teaching practice experiences. The purpose of the reflection was for the students to find their personal growth in the experiences. The words expressed as a narrative of the self were transcribed into writing to visualize the growth of the self. In this study, I focused on the words and analyzed them from the perspectives of finding out what was acquired from the class experiences and what was the key to growth. In addition, I made meanings from the perspectives of Sato's (2003 et al.) "Three Dialogic Practices," or dialogues with the "objects," the "others," and the "self."  The results suggest that diverse practical experiences, having perspectives as a teacher and ideal images, a sense of self-transformation, and encounters and interactions with different things and people contribute to the promotion of growth.
bibliographic_information 広島女学院大学大学院論叢
en : Journal of Hiroshima Jogakuin University Graduate School

号 1, p. 1-15, 発行日 2024-03-05
出版者
出版者 広島女学院大学大学院
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2759-2952
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-29 07:00:16.995712
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3