WEKO3
アイテム
「三つの対話的実践」の視点でのリフレクション分析研究 :英語科の模擬授業実習経験に自己の成長を見出すことを目的として
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/2000039
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/20000392d1afc52-a1af-498f-9edf-a4bddc23c8ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「三つの対話的実践」の視点でのリフレクション分析研究 :英語科の模擬授業実習経験に自己の成長を見出すことを目的として | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Reflection Analysis from the Perspectives of "Three Dialogic Practices" :To Find Personal Growth in the Experiences of Teaching English | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 三つの対話的実践 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Three Dialogic Practices | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | リフレクション | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reflection | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 成長 の可視化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Visualization of Growth | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher Training | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
中島, 義和
× 中島, 義和
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓名 | Nakashima, Yoshikazu | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In the final session of the English Teaching Methods course for prospective English teachers, a narrative reflection was conducted focusing on the mock teaching practice experiences. The purpose of the reflection was for the students to find their personal growth in the experiences. The words expressed as a narrative of the self were transcribed into writing to visualize the growth of the self. In this study, I focused on the words and analyzed them from the perspectives of finding out what was acquired from the class experiences and what was the key to growth. In addition, I made meanings from the perspectives of Sato's (2003 et al.) "Three Dialogic Practices," or dialogues with the "objects," the "others," and the "self." The results suggest that diverse practical experiences, having perspectives as a teacher and ideal images, a sense of self-transformation, and encounters and interactions with different things and people contribute to the promotion of growth. | |||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学大学院論叢 号 1, p. 1-15, 発行日 2024-03-05 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島女学院大学大学院 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2759-2952 |