ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学大学院言語文化論叢
  3. 23号

大学生の英語運用能力の変化と動機づけ,学業的自己概念, 学習ストラテジー,学習時間との関連

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/250
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/250
67b3a4a0-64bd-4dba-b74c-4b638f5cab1d
名前 / ファイル ライセンス アクション
gengo23sekitaniisobe.pdf gengo23sekitaniisobe.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 大学生の英語運用能力の変化と動機づけ,学業的自己概念, 学習ストラテジー,学習時間との関連
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship Between Changes in University Students' English Proficiency and Their Learning Motivation, Use of Learning Strategies, Academic Self-Concept and Learning Time
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学業的自己概念
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 習熟度別クラス
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

ja 関谷, 弘毅

ja-Kana セキタニ, コウキ

Search repository
磯部, 祐実子

× 磯部, 祐実子

ja 磯部, 祐実子

ja-Kana イソベ, ユミコ

Search repository
Sekitani, Koki

× Sekitani, Koki

en Sekitani, Koki

Search repository
Isobe, Yumiko

× Isobe, Yumiko

en Isobe, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study had two purposes: (a) to obtain descriptive statistics of first-year students' learning motivation, use of learning strategies, academic self-concept, and learning time at Hiroshima Jogakuin University; and (b) to specify factors that predict an improvement of the TOEIC® Listening & Reading Test (TOEIC) scores of students with higher and lower levels of English language proficiency. For (a), a total of ₃₆₆ first-year students participated in the survey, and descriptive statistics including the means, standard deviations, and maximum and minimum values of each variable were calculated for the five departments. For (b), ₇₇ students who took the TOEIC in May ₂₀₁₈ and January ₂₀₁₉ were examined. The results of the multiple regression analyses showed that, for students with lower English proficiency, the use of the social strategy and academic self-concept were found to be negative predictors, and learning motivation a positive predictor for TOEIC scores. For those with higher English proficiency, the use of social strategy was revealed to be a predictor for the TOEIC score.
書誌情報 広島女学院大学大学院言語文化論叢

号 23, p. 1-16, 発行日 2020-03-06
出版者
出版者 広島女学院大学大学院言語文化研究科
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-0152
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:01:23.014714
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3