ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 広島女学院大学人間生活学部紀要
  3. 8号

発達障害学生の非認知能力の育成・習得について

https://hju.repo.nii.ac.jp/records/347
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/347
727a449e-b115-449d-b27c-9ceddfee9e5f
名前 / ファイル ライセンス アクション
ningenseikatsu8yamashita.pdf ningenseikatsu8yamashita.pdf (768.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-28
タイトル
タイトル 発達障害学生の非認知能力の育成・習得について
言語 ja
タイトル
タイトル Development and Acquisition of Non-cognitive Abilities of Students with Developmental Disabilities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 non-cognitive abilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 非認知能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 dialogue
キーワード
主題Scheme Other
主題 対話
キーワード
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 metacognition
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己効力感
キーワード
主題Scheme Other
主題 intrinsic motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 内発的動機づけ
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山下, 京子

× 山下, 京子

ja 山下, 京子

ja-Kana ヤマシタ, キョウコ

Search repository
Yamashita, Kyoko

× Yamashita, Kyoko

en Yamashita, Kyoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years ,“non-cognitive abilities” in the field of early childhood education has attracted attention. Early intervention in non-cognitive abilities has been reported to predict future social success. It seems easy to forget that the development and acquisition of non-cognitive abilities is important not only in early childhood, but also in childhood and adolescence. The purpose of this paper is to discuss the development and acquisition of non-cognitive abilities in higher education institutions and to consider what approaches are possible, especially for students with developmental disabilities. Here, I focused on metacognition, self-efficacy, and intrinsic motivation, which are keywords in the development and acquisition of non-cognitive abilities. As a result, communication, which is said to be an issue for students with developmental disabilities, is a non-cognitive ability that should be taken up by higher education institutions, and through narrative approaches and dialogues, it becomes possible to develop and acquire metacognition, self-efficacy, and intrinsic motivation.
書誌情報 広島女学院大学人間生活学部紀要

号 8, p. 5-13, 発行日 2021-03-15
出版者
出版者 広島女学院大学人間生活学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-4439
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:42:26.450302
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3