WEKO3
アイテム
発達障害学生の非認知能力の育成・習得について
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/347
https://hju.repo.nii.ac.jp/records/347727a449e-b115-449d-b27c-9ceddfee9e5f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-28 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 発達障害学生の非認知能力の育成・習得について | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Development and Acquisition of Non-cognitive Abilities of Students with Developmental Disabilities | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | non-cognitive abilities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 非認知能力 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | developmental disabilities | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | dialogue | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 対話 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コミュニケーション | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | metacognition | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | メタ認知 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | self-efficacy | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自己効力感 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | intrinsic motivation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 内発的動機づけ | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山下, 京子
× 山下, 京子
× Yamashita, Kyoko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In recent years ,“non-cognitive abilities” in the field of early childhood education has attracted attention. Early intervention in non-cognitive abilities has been reported to predict future social success. It seems easy to forget that the development and acquisition of non-cognitive abilities is important not only in early childhood, but also in childhood and adolescence. The purpose of this paper is to discuss the development and acquisition of non-cognitive abilities in higher education institutions and to consider what approaches are possible, especially for students with developmental disabilities. Here, I focused on metacognition, self-efficacy, and intrinsic motivation, which are keywords in the development and acquisition of non-cognitive abilities. As a result, communication, which is said to be an issue for students with developmental disabilities, is a non-cognitive ability that should be taken up by higher education institutions, and through narrative approaches and dialogues, it becomes possible to develop and acquire metacognition, self-efficacy, and intrinsic motivation. | |||||||||||
書誌情報 |
広島女学院大学人間生活学部紀要 号 8, p. 5-13, 発行日 2021-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島女学院大学人間生活学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2188-4439 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |